23 Ekim 2018 Salı

Kali Linux Nedir



Merhaba Arkadaşlar Bugün Kali Linux Nedir Ne Değildir Onlara Bakıcaz Kali Linuxu Kullanmak İstiyorsanız İlk Önce Ne İçeriyor İçeriğine Bakmanız Lazım Yani Normal Linux Tan Farkı Ne Ne İçin Kali Linuxu Kullanmayalım Bunlara Bakmanız Lazım Bu Yüzdende Kullanmadan Önce Bu Yazıyı Okumanızı Tavsiye Ederim Çünkü İlk Başlarda Bilmeyen Bi İnsan İçin Gereksiz Gibi Gözükebilir Kimileride Videolardan Filmlerden Görerek İndiriyor Ama Ne İçin İndirdiğini Bilmediği İçin Kullanmıyor Veya Sıkıcı Geliyor İçindek Programları Kulalnmıycaksınız Yani Kullanmıycaksınızdan Kastım Sadece Kendi Özelliğinde Olan Programları Kullanmıycaksınız Orada İşinize Yarayan Şeyler Var Fakat Ne için Kullanıcaksınız Orası Önemli Örnek Sqlmap Backdor Olsun Web Site Açıkları vs Bunlar İçin Farklı Farklı Programlar Mevcut Tabiki Biz Python Olan Herşeyi Kali Linuxta Kullanıcaz O Yüzden İnternet Baktınız Python Bir Yazılım Var Çalıştırmak İçin Mecburen Kali Linux Kullanmak Zorundasınız Windowsta Çalıştıramazmıyız Derseniz Tabiki Windowstada Çalıştırırsınız Ama Bazı İşlevlerini Tam Detayında Kullanamazsınız O yüzden Bukadar Bilgiden Sonra Asıl Konumuza Dönelim 

Kali Linux Nedir
Kali Linux nedir sorusunun cevabını vereceğim bu yazıdan sevgili ziyaretçilerime merhaba diyerek başlamak istiyorum. Kali Linux hakkında detaylı bilgiler vereceğim bu yazımda Kali Linux kullanımı, Kali Linux kurulumu ve Kali Linux indirme yönergelerini sizler ile paylaşacağım. Bu arada Linux ile bir bilginiz yoksa sizi öncelikle “Linux Nedir? Linux Ne İşe Yarar?” başlıklı yazıma bir göz atmaya davet ediyorum. Haydi, Kali Linux nedir sorusundan başlayalım.

İÇERİK

Kali Linux Hakkında
Kali Linux Özellikleri
Kali Linux Kullanımı
Kali Linux Neden Son Kullanıcı için Uygun Değildir
Kali Linux Kurulumu
Son Söz
Kali Linux Hakkında
Kali Linux, BackTrack Linux’un Debian tabanına tekrar temellendirilmesi üzerine oluşturulmuştur. Resmi olarak Offensive Security adlı şirket tarafından fonlanmakta olan Debian tabanlı bir Linux işletim sistemidir. Profesyonel penetrasyon testleri yapabilmek için ve güvenlik denetimlerini eksiksiz test edebilmek adına gerekli olan tüm araçlarla donatılmıştır. Offensive Security adlı şirketin resmi olarak fonlamasından dolayı penetrasyon testleri, güvenlik testler ve tersine mühendislik yapabilmek adına bulabileceğiniz tüm araçlara sahip olma özelliğini taşımaktadır. Kali Linux nedir sorusuna yanıt verdiğime göre sıra biraz detaylandırarak Kali Linux özelliklerinden bahsetmeye geldi.

Kali Linux Özellikleri
Kali Linux açık kaynaklı bir işletim sistemidir, yani işletim sisteminin kaynak kodları herkese açık şekildedir ve isteyen herkes kendine göre düzenleyebilmektedir. Açık kaynak hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz “Açık Kaynak Kodlu Yazılım Nedir?” adlı konuma bir göz atabilirsiniz.
Kali Linux kişiselleştirilebilir bir işletim sistemidir. Kullanıcılar Kali Linux işletim sistemini kendi isteklerine göre tekrar tasarlayabilirler.
Kali Linux GNU lisansı ile lisanslanmıştır. GNU lisansının ne olduğunu bilmiyorsanız “GNU Lisansı Nedir? (Genel Kamu Lisansı)” adlı başlığıma bakarak gerekli bilgileri edinebilirsiniz.
Kali Linux eski sürümü olan BackTrack Linux gibi tamamen ücretsiz bir işletim sistemidir. Offensive Security tarafından yapılan açıklama da şirket Kali Linux’un varolduğu süre boyunca hep ücretsiz kalacağını garanti etmiştir.
BackTrack Linux’un az özelliklerinin aksine Kali Linux 600’ün üzerinde penetrasyon ve test aracına sahip olarak gelmektedir. Eski sürümünde işlevsiz hale gelen ve çalışmayan tüm araçlar arındırılmış, kusursuz bir hale getirilmiştir.
Kali Linux Türkçe dil desteğine sahip olmakla birlikte çok geniş bir dil yelpazesine sahiptir. Bunun yanında Kali Linux, eş zamanlı olarak çoklu dil kullanımını desteklemektedir.
Kali Linux, Linux işletim sistemleri arasında kablosuz ağ ve kablosuz donanımlara en büyük desteği veren ve neredeyse hepsini destekleyebilen tek işletim sistemidir.
Kali Linux’un başlıca özelliklerinden bahsettiğime ve Kali Linux nedir sorusunun yanıtını verdiğime göre şimdi sıra geldi kullanım alanına. Kali Linux kullanımı adlı başlıkta bu konuya yer vermek istiyorum.



Kali Linux Kullanımı
Kali Linux için ufak bir araştırma yaparsanız sadece penetrasyon ve güvenlik testi yapmak isteyen kullanıcıların kullandığı bir işletim sistemi olmadığını rahatça görürsünüz. İşin içine tersine mühendislik kavramı girince ve sunduğu özellikleri temel alınca bu işletim sisteminin başka kimler tarafından kullanıldığını anlamak güç olmasa gerek. Evet, Kali Linux aynı zamanda İnternet korsanları tarafından da popüler olarak kullanılıyor. Hatta gerçek amacı dışında kullananların sayısı bence daha fazladır bile diyebilirim.

İnternet sitelerini ele geçirmek, sosyal medya hesaplarının şifrelerine ulaşmak ve benzeri kanunsuz işlemler için İnternet korsanlarının göz bebeği konumundadır ne yazık ki. Eğer sizde bu işlemleri yapabilmek adına Kali Linux araştırması yapıyorsanız benim bu yazımda amacından sapmış oluyor ve bu hiç hoş değil. Hadi, diyelim ki bu işlemleri yapmak için araştırma yapıyorsunuz. Kali Linux daha önce Linux temelli işletim sistemi kullanmış insanlar için bile zor olabilirken, hiç Linux temelli işletim sistemi kullanmadıysanız Kali Linux’u kullanabilmeniz imkânsıza yakındır.

Kali Linux, yapısı itibari ile kompleks bir işletim sistemidir. Daha önce hiç Linux tabanlı bir işletim sistemi kullanmamış, penetrasyon ve güvenlik testleri hakkında bilgi sahibi olmayan bir kullanıcının Kali Linux kullanması halinde sisteme verebileceği zarar geri döndürülemez boyutlara ulaşabilmektedir. Bu Linux dağıtımı son kullanıcı için değil, penetrasyon bilgisi ve güvenlik testleri konusunda tecrübeli kişiler için dağıtılmaktadır.

Kali Linux Neden Son Kullanıcı için Uygun Değildir
İşletim sistemi güvenlik tabanlı olduğu için varsayılan ağ servislerini kapatmakta ya da sınırlamaktadır. Bluetooth gibi diğer bağlantı türleri Kali Linux’da varsayılan olarak devre dışı gelmektedir.
Son kullanıcılar için kablosuz ağ destekleyen diğer Linux temelli işletim sistemlerinin aksine Kali Linux kablosuz ağ özellikleri için yamalı bir çekirdek ile karşımıza çıkmaktadır.
Kali Linux diğer işletim sistemlerinden farklı bir yapıya sahiptir. Tek kullanıcılı bir temelde gelen bu Linux dağıtımı yeni başlayanlar ve güvenlik tecrübesi olmayanlar için büyük problemler yaratabilmektedirler.
Eğer Linux tabanlı bir işletim sistemi kullanmak istiyorsanız ve bu işte yeniyseniz sizin için uygun olan Linux dağıtımları hakkında bilgi almak için “Ubuntu Nedir? Ubuntu Kurulumu (Rehber)” ve “Sailfish OS Nedir? Sailfish OS İşletim Sistemi İndir” başlıklarına bir göz atabilirsiniz.

Bu arada belirtmeliyim ki yukarıda ki sebeplerin tam olarak neyden bahsettiğini anlamadıysanız ve sırf İnternet korsanlığı ibaresi geçti diye bu konuyu merak ettiyseniz, kesinlikle Kali Linux sizin için uygun değildir. Bu uyarımı dikkate almanızı önemle rica ediyorum çünkü aksi halde bu yazıyı okuduğunuz için kendinize çok kızabileceğiniz şeyler ile karşılaşabilirsiniz. Tekrar ediyorum, Kali Linux normal bir işletim sistemi değildir ve amacı güvenlik testleri yapmaktır. Linux tabanlı bir işletim sistemi arıyorsanız yukarıda linkini verdiğim işletim sistemlerine bir göz atabilirsiniz. Özellikle Ubuntu dağıtıma bir göz atmanızda fayda var.

Kali Linux Kurulumu
Kali Linux kurulum dosyalarını aşağıda vereceğim Kali Linux indir butonuna basarak direk kendi sitesinden indirebilirsiniz. Kali Linux’u kendi resmi dağıtımı varken başka bir sistemden indirmeniz riskli olduğu gibi gereksiz bir hareket olacaktır.


Kali Linux’u indirdikten sonra bir boot sürücüsü oluşturmanız gerekli. Kali Linux USB kurulumu ya da kali linux usb boot etmek gibi popüler arama sorgularının cevabı Windows’un yeni sürümlerini kullanıyorsanız gömülü yazılımı ile ya da daha profesyonel bir boot USB hazırlamak için Rufus adlı programı kullanabilirsiniz. En az 4 GB olmak şartıyla önerilen olarak 8 GB bir bellek işinizi görecektir.



Kali Linux kurulumu vmware programı ile yani Kali Linux sanal pc kurulumu yapacaksanız işiniz çok daha kolay olacaktır. Sanal bilgisayara Kali Linux kurulumu işlemi için gene resmi sitesinden Kali Virtual İmages sürümlerinden birini indirmeniz gerekecektir.

Kali Linux indirme işleminiz bittikten sonra ve boot medyasını da oluşturduysanız aşağıda ki adımları takip ederek Kali Linux kurulumu işlemini kolaylıkla yapabilirsiniz.

Boot medyasını çalıştırdığımızda karşımıza alternatif yükleme seçenekleri çıkacaktır. Kullanımı en basit olanı seçmek için Graphical Install seçeneğini seçiyor ve devam ediyoruz.
Bu pencerede karşımıza Kali Linux işletim sistemi için bir dil seçmemiz istenecek. Türkçe seçerek devam ediyoruz.
Bu pencerede kurulum arayüzü bize nerede yaşadığımızı soracaktır. Konum bilgilerimizi girerek devam ediyoruz.
Bu pencerede kullandığınız klavye türünü tanımlamanız istenecektir Q ya da F olarak hangisi kullanıyorsak onu seçip devam ediyoruz.
Bu pencere kurulum aşamasıdır birkaç dakika beklememiz gerekiyor.
Bu pencere bize DNS ismimizi soracaktır. Bu bölümü atlayabilirsiniz.
Bu ekranda ise Kali Linux DNS Suffix belirlememizi isteyecek bu ekranı da atlayabilirsiniz.
Bu pencerede arayüz bizden root şifremizi ve saat, tarih gibi bilgileri isteyecek. Bilgileri girdikten sonra devam ediyoruz.
Diski yapılandırma işlemini de tamamladıktan sonra kurulum işlemi başlayacaktır.
Kurulum bittikten sonra güncelleme alınsın mı diye soracaktır. Evet veya hayır demekte özgürsünüz. Evet demenizi tavsiye ederim.
Son aşama olarak Kali Linux sizden Proxy kullanıyorsanız Proxy bölümünü doldurmanızı isteyecek. Kullanmıyorsanız direk devam edebilirsiniz. Bilgisayarınız yeniden başlatıldıktan sonra root giriş bilgilerinizi isteyen bir ekran ile karşılaşacaksınız.
Kali Linux kurulum işlemi de burada bitmiş oluyor arkadaşlar. Hepinize hayırlı uğurlu olsun. Yukarıda bahsettiğim özellikleri barındırmıyorsanız lütfen başlangıç evresinde Kali Linux kullanmaktan çekinin. Son olarak Kali Linux için daha detaylı bilgiler istiyorsanız aşağıda vereceğim linklere bir göz atabilirsiniz.






Son Söz
Kali Linux nedir sorusunun yanıtını detaylıca anlattığım bu yazımın sizlere bir fayda sağlamasını umarak yazımı burada noktalamayı uygun görüyorum arkadaşlarım. Hepinize güzel günler diliyorum, hoşça kalın…

0 yorum:

Yorum Gönder